דף הבית » סיפורי הצלחה
מפזרי יעד הינה החברה המובילה בארץ לייצור גרילים ומפזרים מאלומיניום למערכות מיזוג.
הנהלת החברה ביקשה להגדיל את תפוקת מחלקת הזמנות, האחראית על הקלדה ותמחור הזמנות לקוח.
במקור, תהליך התמחור היה ידני, מבוסס על זיכרון, מידע שמפוזר בקלסרים, בקבצי תמחור אקסליים ובהערות בכרטיסי לקוחות.
בשת"פ עם ההנהלה וצוות המחלקה פצחנו את אתגר, מידלנו ויישמנו את לוגיקת התמחור המורכבת במערכת המידע הארגונית. גיבשנו את הידע והמידע שברשות המחלקה, לבסיס נתונים מאורגן שהוטמע במערכת. תהליך התמחור עבר למעשה טרנספורמציה דיגיטלית, וכיום מערכת המידע "מתמחרת" את ההזמנות בהתאם ללוגיקה וללא התערבות יד אדם. התוצאה - 50% מהזמן שהושקע בטיפול המחלקה בהזמנה, נחסך.
חברת הכט אפרים בע"מ הינה חברה מובילה לייצור תקרות אקוסטיות וחיפויי קירות. לחברה שני מפעלי ייצור, מרלו"ג ושלושה מרכזי מכירה והפצה.
החברה רצתה לשפר את המעקב והניהול של פרויקטים בשלב ה Pre-Sale.
לאחר ניתוח צרכים שבצעתי בשיתוף עם הגורמים הרלוונטים בארגון, המלצתי לחברה על יישום מערכת monday.com, מערכת מובילה ומתקדמת לניהול פרויקטים ומשימות והנעה לפעולה. המערכת בעלת ממשק ידידותי וגראפי ועלויות יישום ושימוש סבירות בהחלט.
ליישום המערכת בחרנו בחברת www.m-power.solutions M-POWER בהובלת יובל סוסקינד, המתמחה ביישום פתרונות monday.com.
לאחר אפיון מפורט בוצעו התאמות התוכנה לצרכים הספציפיים של הכט אפרים.
לאחר תהליך הדרכות והטמעה קצר, החברה עברה באופן מלא לניהול הפרויקטים באופן דיגיטאלי באמצעות מערכת monday.com. המערכת מסייעת למנהלי הפרויקט לנתר ולקדם את שלב Pre-Sale. הנהלת החברה עושה שימוש בדאשבורד המערכת המציג מדדי ליבה תפעוליים ופיננסיים של התהליך, מידע שעד להטמעת המערכת, לא היה הנגיש.
הפרויקט התאפיין בחשיבה מחוץ לקופסא ומציאת פתרונות דיגיטליים לבעיה מורכבת. תכנון ייצור למוצרי ביניים המופקים מהחלב הינו בעל מורכבות ייחודית אשר אין ל מענה מערכות ERP מתקדמות. כפתרון אפיינתי מערכת תכנון חיצונית, המערכת שהוטמעה בארגון והתממשקה למערכת ה SAP הארגונית.
על הקמת המערכת הוענק לצוות הפרויקט בפרס ארגוני על "חדשנות פורצת דרך".
חברת מצרפלס מייצרת ומשווקת צינורות ואביזרי השקיה לחקלאות ללקוחותיה בארץ ובעולם.
החברה ביקשה לקצר ולייעל את שרשרת האספקה.
סיפור ההצלחה המשותף עם הלקוח מתאפיין בזיהוי גורמי השורש לחסמים וכשלים ויצירת פתרונות הן בפן תשתיות לוגיסטיות והן מבחינת דיגיטציה של תהליכים.
התוצאה: התייעלות תפעולית ב back office ובלוגיסטיקה, שיפור זמינות המלאי וצמצום עודפי מלאי , הגדלת קיבולת המחסן ב 60%, שיפור משמעותי בעמידה ביעדי אספקה ללקוחות (OTD)
חברה המייצרת מיטות נוער ומזרונים עבור חברות ריהוט (BTB) המובילות בארץ, כשהיא מספקת ללקוחת הקצה של לקוחותיה העסקים, ואף נותנת שירות תיקונים ללקוחות הקצה.
החברה התמודדה שני אתגרים מרכזים אחד: קושי בניהול וקידום הזמנת לקוח וקריאת שירות תיקונים לאורך שרשרת האספקה.
הזמנת לקוח לייצור או תיקון יכול לעבור בחברה מגוון גדול מאוד של מסלולים לאורך שרשרת האספקה, תלוי בסוג והמוצר סוג התקלה וסוג הלקוח העסקי, צורכי לקוח קצה. ועובדים התקשו לדעת להיכן לנתב את ההזמנה בסיום כל שלב.
כמענה לצורך הנדסנו את תהליכי עבודת המחלקה מחדש כך שיהיו כמה שיותר סטנדרטים ודיגיטליים. בנוסף, יישמנו במערכת המידע יכולות AI - וכתוצאה מכך המערכת מקבלת החלטות מבוססות פרמטרים ומנתבת עצמאית כל הזמנה/קריאת שורות במסלול הנכון לה. כמו כן, המערכת מנחה את העובד לגבי הפעולות שעליו לבצע כדי לקדם את ההזמנה לאורך שרשרת האספקה.
סיפור ההצלחה המשותף עם הלוקח מתאפיין
חברת ביוגל מייצרת בדיקות אלרגיה לבעלי חיים אותם היא משווקת בעיקר לשוק הבין לאומי.
החברה עמדה בפני החלפת מערכת ERP מיושנת לפריורטי וביקשה לנצל את המהלך להבניית תהליכי מצוינים תפעולית ודיגיטליים.
סיפור ההצלחה המשותף עם הלקוח מתאפיין במחויבות לייצר פתרונות מותאמים אישית ולא שגרתיים שיישמו במערכת הERP החדשה:
לצד הפתרונות הייחודיים, הוטמעו בארגון תהליכי ליבה ע"פ Best Practice.
בזכות תהליך ניהול השינוי ותהליך הדרכות מקצועי העלייה לאוויר וההטמעה עברה באופן כמעט מושלם.
אינדיגו HP מייצרת מכונות דפוס דיגיטאליות. במפעל הייצור שלה, קו לייצור מכלול שהינו "הראש הכותב" שבמכונות הדפוס, מכלול מכני-אלקטרוני-אופטי.
בקו הייצור זה, בנוסף על ייצור מכלולים חדשים, גם מבצעים תיקון של מכלולים שמוחזרים מלקוחות.
הקו מורכב ממספר תחנות עבודה. בגמר ייצור בתחנה, מתבצעת בדיקת איכות למכלול ובהתאם לתוצאותיה ולמסלול שעבר המכלול עד כה, נקבעת תחנת העבודה שאליה יחזור או ימשיך המכלול. תוצאות בדיקות והמסלול שעבר המכלול מתועדות בכרטיס הניתוב (Rout card) המוצמד אליו.
קדם לוגיסטי מידי פעם מגיע לכל תחנת העבודה ומקבל מעובדי התחנה הנחיה איזה מכלולים עליו לקדם ולאיזה תחנות עבודה.
עשרות רבות של מכלולים שהו זמן רב בקו הייצור, בעיקר בהמתנה לקידום לוגיסטי.
משאבי עובדי הייצור הושקעו בניהול הפעילות לוגיסטית על חשבון זמן ייצור.
עובדי הייצור התקשו לבצע מעקב ולנהל את התור פינוי מכלולים מהתחנה.
להמתנות ועיקוב תהליך הייצור נבע גם מחוסר במלאי הרכיבים לייצור.
הנהלת הייצור ביקשה לקצר את הזמן הדרוש להשלמת ייצור של מכלל מתחילת התהליך ועד סופו (cycle time).
סיפור ההצלחה המשותף עם הנהלת המפעל התאפשר תודות ליישום פתרונות בגישת מתודולוגית ה LEAN.
משתלות פרת מייבאת, מגדלת ומשווקת צמחי בית וגן למשתלות וחנויות פרחים בכל רחבי הארץ.
החברה משווקת את התוצרת של 16 משתלות גדולות בארץ לכ 200 חניות ומשתלות קטנות.
סיפור ההצלחה המשותף עם הלקוח מתאפיין בחדשנות פורצת דרך בתחום.
על מנת לייעל התהליך התפעולי והמסחרי, החברה הטמיעה מערכת ERP ופורטל שהוא "זירת מסחר" דיגיטאלית חדשנית וייחודית המתממשק למערכת ERP.
כיום ספקים מעדכנים היצע למכירה בפורטל ולקוחות מקימים הזמנות בפורטל לתוצרת ספק ספציפי.
תהליכי הרכש, המכירה, תכנון האיסוף ותכנון ההפצה עברו טרנספורמציה לדיגיטאליים. בעקבות יישום תהלכים דיגיטליים התפנו משאבי אדם מפעולות אדמיניסטרציה והמשאבים הושקעו בפיתוח עסקי ומכירות.
רנואר, חברת האופנה המובילה, ביקשה פתרון עבור האתגר הבא:
תהליכי הרכש התבצעו ע"י החטיבות בארגון, לרב תוך עקיפה של גוף הרכש.
ההנהלה רצתה שתינתן לחטיבות עצמאות תפעולית אם מדובר על רכש חוזר של פריט מספק במחיר מוסכם ובתוקף אך בכל מקרה אחר שהרכש יהיה מעורב.
הפתרון:
יישמנו דיגיטציה מערכת ה ERP של החברה. יושמה לוגיקה במערכת כך שסבב חתימות של הזמנה נקבע באופן אוטומטי בהתאם לפרמטרים של הפרטים הנרכשים ותוקף מחירון הספק, וכלל או לא כלל את גוף הרכש בהתאם ללוגיקה שהוגדרה.
כתוצאה מכך הרכש יושמה האסטרטגיה הנהלה למעורבות הרכש בתהליך באופן שאינו ניתן לעקיפה.
בנוסף, יישמנו תשתית לניהול תוקף למחירונים באופן דיגיטאלי - התראות לקראת פגות תוקף של מחירון, וחסימות שימוש במחירון לא תקף.
הטמענו שינוי בתהליכי ונהלי עבודה ברכש:
חברת אוריין הינה חברת 3PL מהמובילות בארץ. החברה רצתה להקים עבור לקוח אסטרטגי חדש מחסן לוגיסטי ייעודי. מחסן המנוהל על ע"י אוריין באמצעות מערכת WMS. על החברה היה לקבל החלטות מהירות לגבי אמצעי האחסנה, התכנון פונקציונאלי ואסטרטגיה לתפעול פעילות הלקוח במחסן. כמו כן לאפיין את התהליכי העבודה בין אוריין ללקוח, את אופן זרימת המידע והממשק בין מערכות אוריין למערכות הלקוח.
סיפור ההצלחה המשותף עם הלקוח התאפיין במחויבות לייצר פתרונות תוך זמן קצר ביותר ופיתוח מודלים אנליטיים לניתוח הצרכים מול אסטרטגיות שונות שנבחנו.
סיפור ההצלחה הראשון הוביל לסיפור הצלחה נוסף כאשר החברה קלטה פעילות של לקוח נוסף - ייבואן בתחום הרכב.
בשני המקרים החברה הצליחה לעמוד בלוחות הזמנים להקמת המחסן וקליטת פעילות הלקוח בהתאם ללו"ז.
החברה הצליחה לעמוד בלוחות הזמנים להם התחייבה, ושני הלקוחות נהנים משירותים הלוגיסטיים שמסופקים להם על ע"י אוריין עד היום.